Friday, November 18, 2011

Rocky Road Cupcakes / Petits gâteaux Rocky Road


I woke up this morning with a crazy urge to make cupcakes.  So I looked in my baking cupboard and decided to make do with whatever ingredients I already had on hand.  Needless to say, this recipe is the result of an experiment!  It is very loosely based on a recipe that I copied out of a cupcake recipe book years ago (without, unfortunately, taking down the name of the book).  Makes 12 cupcakes.

1/2 cup unsalted butter, at room temperature
1/2 cup sugar
2 eggs
1 cup self-rising flour
4 tablespoons cocoa powder
3 tablespoons milk (or buttermilk)
1/2 cup white chocolate chips (I only had Baker's chocolate squares on had, so I chopped up 4 of them)
1 cup mini marshmallows (for some reason a bag of normal sized marshmallows has been in the cupboard for a while, so I cut them into 8 small marshmallows.  My advice - go buy the mini ones, it's much easier!)
3 tablespoons chopped almonds

White Chocolate Cream Cheese Frosting
250g cream cheese
1/4 cup unsalted butter, at room temperature
1 cup icing sugar
4 ounces white chocolate, melted and cooled

Chocolate chips (to decorate)

Frosting note:  You will have a bit of leftover frosting (unless you frost your cupcakes with copious amounts of frosting.... your choice!)


Preheat the oven to 350F.

Beat together the butter and sugar until light and fluffy.  Beat in eggs, one at a time.  Sift the cocoa powder and flour onto the mixture and fold.  Add the milk and stir until all the ingredients are combined.  Add the marshmallows, chocolate chips and almonds.

Divide the batter evenly between into the paper lined muffin pan.  Bake for 17-18 minutes.  Let cool completely before applying frosting.

I have a weakness for cream cheese frosting, so that is what I used this time...  Mix all the ingredients together, except the white chocolate, until smooth.  Add the white chocolate and mix again.  If you like, you can decorate the cupcakes with a few milk chocolate chips. 

                                         *****************************************

Before the frosting / Avant le glaçage


                                         *****************************************

Quand je me suis réveillée ce matin j'avais envie de faire des petit gâteaux.  Donc, j'ai regardé dans mon placard et j'ai décidé de trouver une recette qui avait seulement besoin des ingrédients que j'avais déjà.  Pas besoin de vous dire que cette recette est le résultat d'une expérience!  C'est assez librement s'inspiré d'une recette que j'ai copié d'une livre de recettes de cupcakes il y a des années (sans, malheureusement, avoir noté le nom du livre).  12 portions.

1/2 tasse beurre non-salé, température pièce
1/2 tasse sucre
2 oeufs
1 tasse farine préparée
4 c. à table poudre de cacao
3 c. à table lait (ou babeurre)
1/2 tasse pépites de chocolate blanc (J'avais seulement des carrés de chocolat blanc Baker's, donc j'ai coupé 4 carrés)
1 tasse mini guimauves (Pour une raison ou une autre, il y a un sac de grosses guimauves dans mon placard qui traîne depuis un petit peu de temps, donc j'ai coupé quelques guimauves en 8.  Mon conseil - achetez les minis, c'est beaucoup plus facile!)
3 c. à table amandes hachées

Glaçage fromage à la crème et chocolat blanc
250g fromage à la crème
1/4 tasse beurre non-salé, température pièce
1 tasse sucre à glacer
4 onces chocolat blanc, fondu et refroidi

Pépites de chocolate (pour décorer)

Note pour le glaçage:  Vous allez en avoir un peu qui reste (à moins que vous étalez vos petits gâteaux avec du glaçage abondant.... c'est votre choix!)

Préchauffer le four à 350F

Battre le beurre et le sucre jusqu'à ce qu'ils soit légers.  Ajouter les oeufs, un à la fois, et bien battre après chaque ajout.  Tamiser le le poudre de cacao et la farine sur le mélange et incorporer doucement.  Ajouter le lait et incorporer jusqu'à ce que tous les ingrédients soient bien mélangés.  Ajouter les guimauves, les pépites de chocolat et les amandes. 

Diviser la pâte entre les moules à muffins.  Faire cuire pour 17-18 minutes.  Laisser refroidir complètement avant d'étaler le glaçage.

J'ai une faiblesse pour le glaçage fromage à la crème, donc c'est ce que j'ai utilisé cette fois-ci....  Battre ensemble tous les ingrédients, sauf le chocolat blanc.  Lorsque le mélange est homogène, ajouter le chocolat et bien battre.  Si vous voulez, vous pouvez décorer avec quelques pépites de chocolat au lait.

No comments:

Post a Comment